Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

måndag 15 juli 2013

Solfärgat garn och stickat.


 Jag hade lite Alunbetat garn liggandes från 70-talet. Det var ju då man höll på med växtfärgning av garn. Nu hade jag sett att det var flera som höll på med solfärgning, så det måste jag ju pröva. Det här är resultatet. Det gulgröna är färgat med Björklöv och det intensiva gula är med Färgkulla. Det får nog bli en rand i någon socka kanske.

 Äntligen är min sjal klar. Det är inte aktuellt att använda den nu, men det kommer en höst och då....


              Har även stickat klart en väst i angoragarn, även den är för varm just nu.


Så här ser min vy ut från balkongen. Varje kväll kan man titta på rådjur, älgar, dov- och kron hjort. Vissa kvällar även vildsvin. Ibland kan även räven dyka upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar