Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

fredag 14 december 2012

Fina Fredag och kultur.

Dagens klänning är från Masai och den är inköpt i Vadstena  i höstas. Fotot är taget i Västerås kongresshall, där jag var bjuden på julbord. 
Eftersom klänningen är köpt i Vadstena får Birgitta vara med på ett hörn.

Sytt är väl det minsta jag gjort denna vecka, men däremot har jag varit mycket kulturell.
Jag har varit till Stockholm där jag besökte Waldermarsudde och tittade på den finlands-svenska Helena Schjerfbecks målningar. Hon föddes för 150 - år sedan. Någon bild på hennes målningar har jag inte så ni får se ett fönster från trapphallen med julblommor.
Jag besökte även Hallwylska museet och tittade på utställningen med kläder från den Engelska serien "Downton Abbey". Här är en av klänningarna från utställningen.

I Västerås var jag och tittade på Lars Wallins - Fashion stories. Här är en klänning med pärlor.
Efter det var jag och såg filmen "Balladen om Marie" i den filmen fanns det också många vackra klänningar att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar