Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

lördag 21 april 2012

Lite nytt sytt och Fina Fredag.

Har fått klart tre små necessärer, den ena skall jag förvara symaskinsnålar i. Ja, inte alla men de som är för specialsömmar. Och sedan får den lilla necessären plats i en större där resten av symaskinsnålarna finns.
Så har jag varit på en sydag hos Marianne igen.  
http://www.systuga.se
De andra som är där är från fredag till söndag och så sover de kvar. Men för min del tar jag en dag i taget. Kul är det, den här gången sydde jag under fredagen två klänningar och två tröjor. Så här blev mina tröjor:

Den långärmade klänningen får ni se näste fredag och den jag sydde med kort ärm kommer senare. I går hade jag den här klänningen på mig, och den är av egen design. Den är fotograferad framför en cykelstaty i Västerås.


Västerås kallar sig för cykelstad, för på 50-60 talet kom alla som skulle till sitt arbete bl.a. ASEA cyklande i långa rader. Statyn heter ASEA-strömen och är gjord av  BG Broström den finns på Stora torget.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar