Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

lördag 14 april 2012

2 stickade sjalar och Fina Fredag.

Jag har blivit klar med 2 stickade sjalar den första grön-blåa är en trekantssjal och den andra en volangsjal. Volangsjalen gick verkligen fort att få klar, den stickade jag på en kväll, det är nog rekord för mig, även om den var enkel att sticka. Jag kommer nog inte att få så stor användning av dem nu framöver, för jag hoppas på varmare väder. Till hösten blir de nog däremot sköna.


Så har det även varit fredag igen och jag glömde inte att ta på mig en klänning(märke 2:Biz). Den här gången blev det en svart med spets lite på tvären i nederkanten, det syns nog inte så mycket av det på fotot. Fotot med klänningen är taget med Västerås slott som bakgrund. På slottet satt Erik den XIV och hans Karin Månsdotter fängslade på 1500-talet. Han var kung mellan 1560-1568. Han var född 1533 och dog 1577 av ärtsoppa och historien säger att den innehöll arsenik. Det var hans trevliga bröder som ordnade med det.
Den här bilden skickade han som friarbild bl.a. till England. Det var tydligen ingen som nappade !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar