Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

fredag 27 april 2012

Fina Fredag i Sundsvall.

Den här fredagen befinner jag mig i Sundsvall. Klänningen sydde jag förra fredagen när jag var på en sydag hos Marianne, som jag skrev om förra fredagen. Klänningen är fotad framför en fontän i Renässansstil invigd 1886 och ritad av Sofia Gisberg född 1854 och den är gjuten hos Bolinder i Stockholm. De tre figurerna i den första skålen symboliserar Industri, Hantverk , Handel och Sjöfart samt Vetenskap och Visdom. Kvinnan i översta skålen står för Konsten.
I Sundsvall finns hotellet Knaust som är känt för historien om träpatronen som red uppför den magnifika hotelltrappan. Hur den stackars hästen kom ned talar inte skrönan om. Så här ser den magnifika trappan ut, pampig eller hur ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar