Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

lördag 13 oktober 2012

Fina Fredag och Falun.




Förra helgen var jag på Rikstäckets Årsmöte i Falun och på kurs för Angie Hughes, dels Maskinbroderi och Klimtinspiration. Det första vi sydde var i ram och bara med nål utan någon fot. Det blev så här.


            Det här är också lite test som inte ser värst mycket ut för världen.


Därefter fortsatte vi med sk. Klimtinspiration. Den här tror jag att jag skall använda till en väska.


Här har jag bara hunnit med att få dit folie men inte hunnit med att sy.  För min del hann jag inte så mycket då jag fick ryggskott när jag lyfte ut mitt bagage ur bilen på fredagen. Nu en vecka senare går jag fortfarande med en helvetisk värk.

  Veckans klänning var modern för några år sedan, men får hänga med på klänningskavalkaden.
                               Bakom mig har jag Målhammars Gård.


Från början fanns det även en huvudbyggnad, men nu är det bara flyglarna som finns kvar. Huvudbyggnaden revs och flyglarna sänktes med en våning, men om det hade funnits kvar så hade det varit Sveriges största Herrgård.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar