Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

onsdag 19 september 2012

Fina fredag och en väska.



Nu är ett av mina inköp från Quiltköping klart. Den här väskan med sitt Krympestoff på locket var kul att sy. Det blev ett prickigt tyg till foder. Har lite kvar av Krympestoffet så det skall jag hitta på något att använda det till. Håller även på med och är nästan klar med Christl`s necessär, men det kommer nog att bli en väska den också.
Även den här klänningen sydde jag i början av sommaren, det blev några sydda då. Det där med mönsterkonstruktion är inte det lättaste. Den här skar jag av vid midjan och tyckte att jag la till tyg som skulle bli ett rynkparti vid midjan. Det blev det inte, så jag fick bara sy ihop det så att det blev en svag båge där. För att göra något så sydde jag ett broderi vid kanten.
Nu åker jag till Köpenhamn så den andra väskan får ni se nästa gång.

1 kommentar:

  1. Din väska i krympetof blev jättefin och ävenså din klänning. Du måste ha en enorm garderob för att få platts med alla dina klänningar. Kram

    SvaraRadera