Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

lördag 18 augusti 2012

Fina Fredag den 10 och 17 augusti och lite medeltid.

Problemet med min dator är inte löst, men nu har jag fått låna en annan dator så att jag kan lägga in lite bilder på min blogg. Förra lördagen var det Medeltidsdagar både i Visby och Arboga och hos oss var det byfest med Medeltidstema. Jag fick låna en klänning som min granne sytt och jag kände mig mycket fin. Klänningen har ett  släp som jag fäst i skärpet för att det inte skulle släpa för mycket i backen.
                  Här är två söta  "medeltidsbarn", den lilla pojken är mitt barnbarn.
Det här är klänningen som jag hade förra fredagen, jag tror att det är ett batikmönster på den. Jag står framför en av mina Clematis, som blommar för fullt. Jag hade planterat en vit där också, men den tycks inte ha överlevt.

                     Här är blommorna utan mig, och det här är vid vår damm.


Här kommer den här fredagens klänning, fotograferad vid Mälarens vatten.  Här skiner solen men det kom även regn på eftermiddagen. Man hör ofta att det sägs att sommaren är slut, men det här var en riktigt fin sensommardag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar