Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

fredag 16 januari 2015

Tallriksunderlägg och en magnifik amaryllis.


Fyra tallriks underlägg har jag sytt och inspirationen kommer från boken
" Lantliga köksmotiv "av Kristin Langebraaten.

                                                Har sytt olika motiv på dem.

                                                  Grunden är byxbensjeans.

Den här blev först klar och hamnade sen mellan annat !


Har i år en magnifik amaryllis med tio klockor, så många klockor har jag aldrig haft tidigare.


I julas till julmiddagen blev jag bjuden på hembakat hårt bröd. Det var sååå gott så nu har jag prövat att baka det själv. Det här är första försöket och jag skall även pröva ett annat recept. Värdens recept har jag ännu inte fått ! Däremot fick han med sig hem av mina bröd, men jag har ännu inte hört någon utvärdering !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar