Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

tisdag 11 november 2014

Kurs i Jönköping.



 I helgen var jag på kurs i Jönköping. Jag sydde ett par handledsmuddar  med ett nytt feltingskit
som precis har kommit ut.
                 


De här fyra "broderikitten" i den tekniken köpte jag. Det skall bli kul att göra lite mer på bl.a. en kjol som jag skall sy. Får se hur det blir när jag är klar. Många ideér har man ju, men tiden räcker inte riktigt till.


 Därefter var jag på en kurs med Overlocken. Krånglade gjorde den, men det kanske var bra istället för att det hade gått på räls. Man lär sig ju mer när det inte går som man vill !!  Det blev en sjal i chiffong med pärlor.

               Det blev även en liten väska med olika tekniker när jag gick kurs
               med att lära mig mer med min symaskin Designer Diamond De Lux. 





Första julklappen är sydd till mitt minsta barnbarn. Det är en T-shirt med mjukisbyxor i Velor.


 Här tyckte katten att nu får det vara nog med fotografering, han la sig i vägen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar