Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

onsdag 9 juli 2014

Två tunikor i vitt.

 I juni under den regniga tiden blev de här två tunikorna klara. Nu när solen skiner som bäst passade jag på att fota dem i solskenet. Den här tuikan har broderibård på vingärmen och i nederkanten. Vecken mitt fram är nedsydda med en av symaskinens broderisöm. Mönstret till tunikan kommer från Ottobre nr.2/2012.
 Från Sew Beautiful No.91, 2003 hittade jag en Victoriansk blus med mycket broderier på och den tyckte jag var rolig att testa för att se hur det skulle bli. Det är en kort övre del som jag sytt fast i sidsömmarna och även fäst vid axlarna för att den inte skulle vara helt lös.  Det här är mitt resultat.
                              Det får bli två bilder för det är inte lätt med ljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar