Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

måndag 11 mars 2013

Kommer våren snart ?

 Nu längtar jag till våren. Man kanske skall ha en sån här bil och susa fram i där håret får fladdra i den varma vinden. Eller är den här andra bättre ! För då lär man väl bli brun om både armar och ben på en gång. Båda de här åkdonen hittade jag i Milano när jag var där förra året i juni. Visst längtar man till Italien igen.


 Den 25 februari åkte jag mellan Sälen och Mora öppet spår och den här lilla stugan passerade jag där emellan någonstans. Den är säkert lika fin på sommaren.

Så tog jag mig till mål till slut. Här är det ena sonen som kommer in i mål och strax efter kommer andra sonen. Båda åkte på 6 timmar. Den första hade legat i influensan innan, så hans fundering är hur mycket bättre tid det kunde ha varit om han varit helt frisk.

 Ja, till och med Herr Wasa kom före mig. Undrar om jag fortfarande skulle varit ute i spåret och kavat om jag tagit skidorna !! Tur att jag tog bilen. Jag var med som hjälpreda till mina söner. Det blev några härliga dagar i Sälen med sol och och gnistrande snö.

Jag stickar och stickar på min sjal. Blir den klar till sommaren tro ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar