Solnedgång

Solnedgång
"Sommar "

torsdag 23 juni 2011

Secilien

Nu har jag varit ute och rest igen. Den här gången följde jag med min man som hade EU uppdrag på Cecilien i Palermo. Det är en gammal stad. Det här är skammens fontän.
Här hade vi hyrt bil och bilade genom ön som är kuperad. Här står jag i staden Enna som ligger på en höjd av 1000 m och tittar ut över det kuperade landskapet.
Från hamnen gick det stora skepp ut i Medelhavet på kryssningar. Det är kanske något man skall göra någon gång. Vi hade vackert väder och en temperatur på 25-30 grader. Inte som här hemma där det regnar för fullt, men å andra sidan blir växterna glada för regnet. I dag var jag ut och vattnade med gödning på växterna. Det såg nog tokigt ut när det hellregnar. Hoppas att det blir uppehåll till i morgon på Midsommarafton och att vi får någon solglimt. Trevlig midsommar önskar jag Er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar